Hoe kan ik zien of mijn Roompot Vakantiecadeau is verwerkt in mijn boeking?
Wanneer wij je Vakantiecadeau ontvangen, verwerken wij deze direct in je boeking. Je krijgt dan een aangepaste rekening. Geen aangepaste rekening ontvangen? Neem dan contact op met de Financiële Service door een e-mail te sturen naar fs@roompot.nl. Vermeld hierin altijd je reserveringsnummer.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waarom staat er ‘Holiday Services’ of ‘Vakantiebeheer’ op mijn rekening?
Roompot heeft een speciale afdeling voor het verwerken van jouw betalingen: Holiday Services. Deze naam zie je daarom terug op je kostenoverzicht bij betalingen en terugbetalingen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik een overzicht van wat ik nog moet betalen?
Er staat een overzicht van je betaalde en nog te betalen bedragen in Mijn Roompot. Een betaling is binnen een dag te zien in het overzicht. Komt de betaling van een buitenlandse rekening, dan duurt het wat langer.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik de rekening van mijn boeking?
Nadat je hebt geboekt ontvang je het kostenoverzicht per e-mail. Je het openstaande bedrag ook via het betaaloverzicht in Mijn Roompot bekijken. Ben je een eigenaar? Dan kun je jouw facturen via de eigenarenwebsite downloaden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Krijg ik meerdere rekeningen als ik mijn vakantie via een andere aanbieder boek?
Ja, dat kan. De rekening van je boeking krijg je van de aanbieder waar je hebt geboekt. Het kan zijn dat je ook nog een rekening van Roompot krijgt voor bijvoorbeeld borg en toeristenbelasting.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik op het park contant betalen?
Een aantal van onze parken zijn volledig cashless. Op deze parken kun je uitsluitend met je bankpas of creditcard afrekenen. Als dit het geval is, vind je dit terug op de pagina met reisinformatie. Op de parken waar je contant kan betalen, kunnen wij geen briefjes van € 100,-, € 200,- en € 500,- aannemen.

Let op: je boeking moet voor aankomst op het park betaald zijn, deze kan dus niet in contanten betaald worden. Ook eventuele gemaakte verlengingen op het park of andere geboekte extra’s met een totaalbedrag boven € 200,- kunnen niet contant betaald worden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik met creditcard betalen?
Ja, je kunt je boeking met creditcard betalen. Wij accepteren Visa, Mastercard en American Express. Op veel parken kun je ook in de restaurants, winkels en fietsverhuur met je creditcard betalen. De creditcardtransactie zal per direct worden belast.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal?
We sturen je dan een betalingsherinnering. Betaal je niet binnen de gestelde termijn, dan wordt je boeking geannuleerd volgens de RECRON Voorwaarden. Hiervan krijg je een annuleringsnota.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik een uitgestelde betaling aanvragen of in termijnen betalen?
Wij bieden gratis de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Geef bij het boeken aan of je dit wilt. We verdelen het totaalbedrag over termijnen van 4 weken. Hierdoor zijn alle bedragen per termijn gelijk. De eerste termijn betaal je altijd binnen 15 dagen na het boeken. Het totaalbedrag moet 8 weken voor aankomst betaald zijn. Wij sturen je binnen 3 dagen na het boeken je kostenoverzicht met betaalinstructies per e-mail. Uiteraard gelden voor deze betaalmogelijkheid onze Algemene Voorwaarden. Uitstel voor je betaling aanvragen is niet mogelijk.

Let op: is je aankomst binnen 8 weken? Dan is het helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Het betalen van mijn boeking lukt niet. Wat moet ik doen?
Na het boeken krijg je een bevestiging met daarin alle gegevens en kenmerken om te kunnen betalen. Met behulp van deze gegevens kun je het bedrag direct via je bank overmaken. Vul in het veld 'omschrijving', het kenmerk in dat op je kostenoverzicht staat. Je betaling maak je over naar IBAN: NL24 ABNA 0517 3435 17, ten name van Holiday-Services. Dat is de partij die de betalingen van en naar Roompot verwerkt. Je ziet deze naam dus staan als begunstigde. Lukt het betalen nog steeds niet? Mail dan even naar de Financiële Service via fs@roompot.nl. Zij helpen je graag met je betaling.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ben ik verplicht om een aanbetaling te doen?
Na het boeken kies je de gewenste betaalmethode. Er zijn 3 mogelijkheden. Het volledige bedrag in een keer. Een aanbetaling van 50% binnen 15 dagen en de rest uiterlijk 8 weken voor aankomst. Of maandelijkse termijnen. Wil je geen aanbetaling doen, betaal dan het hele bedrag in een keer. Dit moet wel binnen 15 dagen na het boeken. Maak je geen keuze, dan komt de betaalmethode automatisch op aanbetaling te staan. Op Mijn Roompot kun je er altijd nog voor kiezen om het bedrag toch in een keer te betalen. Wijzigen naar betalen in termijnen kan dan niet meer.
Binnen 8 weken voor aankomst geboekt? Dan betaal je het hele bedrag in een keer.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het mogelijk om mijn boeking pas bij aankomst te betalen?
Nee, dat is niet mogelijk. Je boeking moet vooraf helemaal betaald zijn.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het mogelijk om de aanbetaling op een later moment te doen?
De aanbetaling moet binnen 15 dagen na het boeken betaald zijn. Na het boeken krijg je een bevestiging waarin staat voor welke specifieke datum je moet betalen. Je vindt deze datum ook terug in Mijn Roompot.
Bij het boeken van een last minute - je vakantie start binnen 14 dagen - vragen we je om direct te betalen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb per ongeluk te veel betaald. Hoe krijg ik dit bedrag terug?
Teveel betaalde bedragen storten we binnen 7 werkdagen na vertrek terug. Neem contact op met de Financiële Service als je het geld niet hebt ontvangen. Stuur hiervoor een e-mail naar fs@roompot.nl. Denk eraan je reserveringsnummer in de e-mail te zetten.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een betalingsherinnering gekregen. Wat moet ik nu doen?
Je krijgt een betalingsherinnering als wij je betaling niet binnen de gestelde termijn hebben ontvangen. Je kunt het bedrag nog steeds overmaken. Heb je dit al gedaan, dan is alles in orde en hoef je niets te doen.

Heb je nog niet betaald, doe dit dan zo snel mogelijk. Heb je een tweede betalingsherinnering gekregen, dan heb je nog 7 dagen om te betalen. Anders wordt je reservering geannuleerd volgens de Algemene Voorwaarden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe kan ik mijn boeking betalen?
We maken het je graag makkelijk. Daarom kun je direct na het boeken of via Mijn Roompot simpel online betalen. Je hebt dan alleen je eigen betaalgegevens nodig, de rest is al ingevuld. Je betaalt je vakantie aan Holiday-Services. Dat is de partij die de betalingen van en naar Roompot verwerkt. Je ziet deze naam dus staan als begunstigde.

Wil je het bedrag zelf overmaken? Dat kan. Houd je kostenoverzicht bij de hand, want daar staat het kenmerk op dat we van je nodig hebben. Vul dit kenmerk in, in het veld 'omschrijving'. Je betaling maak je over naar IBAN: NL24 ABNA 0517 3435 17, ten name van Holiday-Services. Onze BIC code is: ABNANL2A
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de regels en mogelijkheden voor het betalen?
Via onze website betaal je veilig en makkelijk met Visa, Mastercard, American Express, Bancontact en iDEAL. Kies direct na het boeken hoe je wilt betalen. Er zijn 3 mogelijkheden. Het volledige bedrag in een keer. Een aanbetaling van 50% binnen 15 dagen en de rest uiterlijk 8 weken voor aankomst. Of maandelijkse termijnen.
Binnen 8 weken voor aankomst geboekt? Dan betaal je het hele bedrag in een keer. Bij het boeken van een last minute aankomst - je vakantie start binnen 14 dagen - vragen we je om direct te betalen. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center.